Разходка из Езерната градина

 

Разходка из "Езерната градина"
Новини
Видео
Радио репортажи
Публикации
Връзки
За контакти
Фото Галерия



Новини / общество

12 Ноември 07, 15:04 / Автор: пътник
Альоша - паметник на неосъществената любов
Паметникът на съветския воин Альоша вече половин век властва над Пловдив. Преди броени дни екзалтирано множество наши съграждани със сърпове и чукове в главите тържествено отбеляза 50-тата му годишнина. И се подновиха вечните спорове – дали Альоша е символ на просълзената и миролюбива руска крава, която носи мир на Европа, или е спомен за началото на най-големите злодейства, извършени в новата история на България.

Несъмнено е  обаче, че гигантската  скулптура се издига на едно от най-високите места в града. Дали нейният прототип е неизвестен мужик от сибирската тайга, загинал геройски при освобождението на България, след като изпил с приятели набързо плячкосана цистерна с промишлен спирт или е прототип на  безкористен  синеок борец срещу кафявата чума – ние не знаем. Знаем само, че силуетът му е продълговат и огромен. Това е повод да се замислим за скритите  послания, които  величавата скулптура   отправя  към идните поколения българи.

 

Този ред на мисли са провокирали  пловдивският сексолог д-р Златко Илиев да твърди,  че  каменният воин е и паметник на неосъществената любов.

 

Скулптурата на  руския  солдат носи един особен,  таен  подтекст. Формата и размерът му  несъзнателно имат за цел да възвеличат .... мъжката потентност.

Гигантският каменен фалос е атрибут на властта, която изисква безпрекословно подчинение.  Д-р Златко Илиев уточнява, че паметникът на съветския войник много напомня и вирната към космоса  антена.

 

Фактът, че фалически символ от времето на тоталитаризма властва над Пловдив не е необичаен. В древността  превземането на даден  град метафорично е било представяно под формата на символичен насилствен сексуален акт.  В нощта преди да премине Рубикон Гай Юлий Цезар,   например,  сънува, че се съвкуплява с.... Рим. Градът му се явил  в образа на млада жена.

 

Според австрийския психоаналитик Алфред Адлер, военните победи винаги подсъзнателно са били свързани с вулгарни еротични сцени. Да превземеш не означава просто да победиш, а да обезчестиш противника си. Затова по време на война масовите изнасилвания са считани за нещо нормално и естествено.

 

Грандоманията  често пъти прикрива сексуалната безпомощност. Вероятно паметникът на Альоша е израз на тоталитарното полово безсилие.  Затова  огромната скулпутрата е и подсъзнателен символ на неосъществената любов. По-страшното  е обаче друго. Сянката на Альоша , случайно или не, през тези 50 години насърчаваше посредствеността, стадното мислене и  безплодието на една утопична власт.

 

А дали вие  предпочитате да поставяте венци с цветя в подножието на един каменен Х...Й ...  си е лично ваша работа.

 


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

3.4467